måndag 18 februari 2013

Istiden!

Heeej! Ja, ja... det blev en väldigt kort Time Out. Inte kan man ju svika 62 följare bara så där och ta Time Out för länge. Välkomna mina nya följare, såååå kul att ni hänger på. Näe jag har ju så mycket jag vill skriva om hela tiden fast jag inte hinner. Nu har jag fått en överansträngningsskada i foten så jag kan inte träna så mycket ... (Ja det är det som helt plötsligt tar all min tid) då blir det väl blogga som gäller ändå. Blogga om isen som rasat ner från vårt tak och knäckt sönder trapp-räcket, gjort hål i trätrallen och faktiskt skrämt mig en del. Tänk om någon stackare fått all denna is i huvudet. Oj vad läskigt!

 Här kan man se det trasiga räcket om man tittar noga.
 Förstår ni att man kan bli lite uppgiven i sina trädgårdstankar? Usch vad kallt och isigt! Stora flak på utebelysningen.
Nu ska visst solen skina lite här i östra Uppland till helgen, lite mildare ska det visst bli så kanske lite av all is tinar bort. Annars får vi väl ta vägen in genom skorstenen snart.
Så här vill jag att det ska bli snart!



4 kommentarer:

  1. Kortaste time-outen ever ;) Bra för mig och dina andra följare.
    Och vilken dramatik du bjuder på, islossning på riktigt!

    SvaraRadera
  2. Det är riktigt otäckt med snö/is-ras från taket! Vi var med om något liknande förra året. Man får vara tacksam att ingen kom till skada!/Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Huvva, vilket takras!!! Otäckt så snabbt det tinade blir till tjocka iskakor. Vi får hoppas att det töar effektivt i helgen och nästa vecka. Just idag är det ömsom sol och ömsom snöfall här.Törs man hoppas?:)

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!