fredag 15 mars 2013

Snart dax att skörda.

Visst är det härligt att det faktiskt går att odla sina egna små citrusfrukter. Det är en mandarin typ Calamondin.  Här är min planta som är inne på sitt tredje år nu. Den står först i växtuset när det blir väder för det. Sedan flyttar jag ut den på soldäck vid poolen. Där blommar den så fint på sensommaren och doftar ljuvligt. När det börjar närma sig frostnätter så åker den in på den inglasade verandan, innan den tar plats  i vardagsrummet som är svalt på nätterna och soligt ja, ljust i alla fall. Nu börjar dom mogna.

Har ni några citrusplantor?


1 kommentar:

  1. Så många mogna frukter du har fått. Det är något speciellt med citrusträd... Jag har haft olika i omgångar men just nu har jag ingen. Det måste det bli ändring på.

    Så fina dina småplantor ser ut från Plantbutiken. Jag har bara gott att säga om bataten och den där "citronskivan" ska bli rolig att se hur den blir i verkligheten. Om blommorna blir lika fina och kul som på bild menar jag.

    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!