onsdag 10 juli 2013

Med lite eftertanke...

Nu när man landat, kommit hem och smält alla intryck, ja då var det kanske ganska så fint i Ockelbo ändå. Jag hade nog väntat mig något annat. Det gäller att ändå försöka se det som var extra fint för mig. Positivt tänkande!
Den här stolen tex. ibland blommor och blader. Limefärgad tobaksblommor, så fina, så fina.

Snygg skylt i vacker miljö. Ja, ölen var god den med.

Sedan alla rosor så klart. Här fick jag tyvärr inte med namnet men den heter Rosa Mundi kallas för polkagrisrosen.. Bra namn!
 
 Antecknat och klart.. jag minns ju aldrig namnen på det jag gillar. Jag skulle kallat den för nejlikros men den heter som det står här under..
Gillade verkligen den här enkla rosa sorten mot ormbunkarna. Svårt att få till de rätta färgerna när solen skiner.
 
 
Avslutar med en bild på häcken av lärk.
 
Det är så min granhäck borde sett ut. Fniss!
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Jag vet hur det är när man har för höga förväntningar, lätt då att bli lite besviken. Men jag är glad att du "varnade" mig lite för vi ska dit med vår trädgårdsförening i augusti, jag ska försöka sänka mina förväntningar lite och bara njuta av dagen istället!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Usch ja, det är jobbigt när verkligheten inte överensstämmer med förväntningarna...
    Fina bilder Pia!
    Kraaamis!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår din känsla! Var där för två somrar sen..Men, visst är det fint! Härliga ögonblick som du har fångat på bild : )
    /Cika

    SvaraRadera
  4. Dina bilder är jättefina i alla fall!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!