onsdag 12 juni 2013

Solgult och underbart.

Min lilla morgonpromenad i trädgården gjorda att jag plötsligt kände mig lugn mitt i stressen. Väldigt harmonisk och nöjd. Ungefär som anden. Ett litet fånigt finurligt flin i ansiktet liksom. Man måste komma ihåg att njuta av allt det fina.
 
 
Vid den lilla dammen , en färdig gjuten liten plastdamm från byggvaruhuset som vi grävt ner för flera år sedan. Där blommar topplösan  (Lysimachia thyrsiflora)  , gul daglilja  (Hemerocallis lilioasphodelus) , smörblommor och en fibbla med brokiga blad.   
 
 
 
Gulltöreln (Euphorbia polychroma)  har blommat klart men är ändå vackert gul där den står.
De lila alliumbollarna och randgräset( Phalaris arundinacea 'Picta'
Poaceae ) bryter av fint tycker jag och snart kommer andra blommor att ta över. Pionerna har stora knoppar.
 
 Maffigt och härligt.
 
 Det är verklige en underbar tid nu. Hinner ni njuta något?




2 kommentarer:

  1. vilken fin morronrunda
    härligt med egna solar
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Jag har också mycket gult i min trädgård nu. Härligt upplyftande färg, tycker jag! =) Och för att svara på din fråga: Ja, jag njuter massor nu. Tar mig alltid tid att smyga runt i trädgården och insupa allt vackert och glädjas åt min älskade trädgård. ♥
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!