tisdag 4 juni 2013

Växthusodling DEL 1 Tvättgurka.

Här är den, vår tvätt gurka. Jag har aldrig haft någon innan men han som gav den till oss sa att man skulle kunna odla den i växthus. Nu har jag googlat på just tvättgurka men hittar inget så den heter säkert något annat.

Häftiga gripklor som ringlar sig i luften.

Den här bilden från aftonbladet var den enda jag hittade. Nu hoppas jag kunna skörda en eller några små gurkor att pryda mitt badrum med.
 
Jag slänger ut en fråga som vanligt, vad heter den här växten och är det någon som provat att odla den?







2 kommentarer:

  1. Näe, en sån gurgla har jag aldrig hört talas om!? Coolt :) uppdatera vad som händer sen......

    Må gott!

    // Veronica

    SvaraRadera
  2. Du måste mena loofah! vad det vetenskapliga namnet är vet jag inte och har inte odlat heller. Det här var spännande Pia, håll oss uppdaterade.

    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!