onsdag 5 juni 2013

Växthusodling Bockhorn DEL 2

 
 I förra inlägget så presenterade jag en av mina växter från växthuset, tvättgurkan eller  loofah som den heter. Tack Anna Vattenkanna för upplysningen.  Jag tänkte köra en miniserie igen. Så detta är del 2 av 4
 Här kommer en annan växt som också är lite udda. Bockhorn (Proboscidea louisianica compacta.) För mig är den udda i alla fall. Jag brukar inte ha "konstiga" växter.
Vi har fått den av samma person som gav oss loofahn "tvättgurkan"
Så här ser frökapslarna ut, där av namnet.
Källa
 
 
Blomman är fin den med tycker jag. De ska tydligen bli 25 cm långa och dofta gott. Vår blommar inte ännu. Därför lånar jag bilderna. Eftersom detta är i början av säsongen så kommer det en uppföljning senare i sensommar på alla fyra inläggen. Kan vara kul och se hur det blir i slutänden. Häng med om ni vill.





3 kommentarer:

  1. Frökapslarna var tillräckligt fina för att lämna framme! /trädgårdsamatören

    SvaraRadera
  2. Spännande växtserie! Så intressant att se annorlunda växter.. och frökapslar : )
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Vilka spännande växter du har, blir roligt att följa utvecklingen av dem i sommar!/ Kram Titti

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!