torsdag 6 juni 2013

Växtusodlat Del 3. Vattenmelon

Den tredje växten blir vattenmelonen, den som jag testar åt Weibulls. Den växer inte så fort som jag trott att den skulle göra. Exemplaret närmast är planterad i en större kruka medans den bakom står kvar i sin lilla såkruka. Hmm, ingen större skillnad tycker jag. Jag tycker däremot att bladen är väldigt snygga och dekorativa. Nu är det bara att vänta på blomningen och att ge sig på polleneringen.
 
Så här såg den ut den 23:e April.

Sommdhalia, aster, tagetes, zinnia och blomstertobak

I dag har det varit riktigt varmt och skönt här. Har rensat alla rabatter och planterat ut ca. 100 plantor. Lovat mig själv att försöka satsa mer på perenner till nästa säsong. Tant börjar känna av sin ålder och det är,  jag erkänner, lite jobbigt fast också sååå kul på samma gång. Muren ska ju rustas tidigt nästa vår,  och då ska jag verkligen tänka till så jag inte behöva peta ner hundratals plantor för att det ska bli fint. Fast nu, med några timmars vila och Nationaldagsfirande så är ändå rätt jag nöjd med min insats i dag och alla dessa timmar jag tillbringat i växtuset.
Det kommer bli så himla fint.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!