lördag 10 maj 2014

Fylla dagarna med liv..

Strunta i trädgårdsarbete när du inte känner för det,
så läste jag nyligen i en artikel. Då blir det kanske ett måste och det ska det inte vara. Jag kan bara hålla med.  Fast i morse kändes det härligt att gå ut i växthuset och skola om mina små plantor. Inga måsten eller tvång alls.
 Härligt att vara där ute i sin ensamhet.Tänka tankar om hur det är när man träffar någon som förstår vad man pratar om när man är glad över sin sparris som man väntat på i tre år. Tänka tankar om att man inte kan kasta en endaste levande liten planta på komposten. Tänka att salladen nog går att äta och att det blir vindruvor i år också.

 Kylan där ute känns lite jobbig, man längtar så mycket nu till varma dagar och uteliv. Jag gör mitt bästa för att fylla dagarna med bra saker.
 
 
Som att förgro sättpotatis tex. Eller att vara glad för att hockey-WM börjat och att sönerna är hemma alla tre på samma gång.
 
 Medans jag i godan ro haft en trevlig stund därute utan mobil, så hade det hänt saker utanför. Tråkiga saker, jag hade många sms och missade samtal.


Bara att stänga dörren och fylla dagen med annat lite alvarligare liv.
 


1 kommentar:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!